Inventia are multiple avantaje fata de cele cunoscute in prezent, eliminand astfel incovenientele sistemelor clasice. Aditivii prezenti in benzina nu constituie un impediment in functionarea acesteia. Noxele sunt extrem de mici, putand depasi normele de poluare euro 7.
AutoDigest.ro va prezinta un interviu cu domnul Iordan Stavar, promotorul inventiei. La fel ca si in articolul trecut, referitor la Motorul Electormagnetic, redactia nu face decat sa exprime pozitia inventatorului si a promotorului acestor inventii, inventii care in opinia noastra sunt sufiecient de serioase pentru a fi supuse unor dezbateri reale. Autorul inventiei a dorit sa ramana anonim. Asteptam comentariile dumneavostra pertinente pe marginea subiectului.
Rep: Ce presupune inventia dumneavoastra fata de inventiile brevatate pana acum pe aceeasi linie?
Iordan Stavar: Atat carburatoarele cat si sistemele de injectie a benzinei au urmarit si urmaresc sa genereze particule de benzina cat mai fine, care apoi in amestec omogen cu aerul sunt introduse in motor. Starea de agregare gazoasa a unui lichid ofera cea mai mica particula. Dispozitivele care aduc benzina in starea de gaz sunt singurele care genereaza particule de marime moleculara.
La sistemele conventionale (carburatie si injectie) "norul" de benzina introdus in motor arde incomplet. Cea mai mare parte arde prin explozie (si este acea parte care da puterea motorului), o alta parte arde prin flacara si se cunosc efectele si ultima parte care nu arde datorita particulei mari de banzina ce se depune pe peretii cilindrului (si in acest caz se cunosc efectele asupra motorului). Ideea de a transforma benzina in gaz nu este noua fiind brevetata pentru prima data in anii '30. La vremea respectiva aceste dispozitive erau niste carburatoare - schimbatoare de caldura, in care benzina era incalzita pana la stadiul de vapori, gazul rezultat fiind apoi uscat in schimbatorul de caldura si introdus in motor.
Rep: Mai concret, care ar fi diferenta intre aceste tipuri de carburatoare?
Iordan Stavar: Exista mai multe tipuri de carburatoare - schimbatoare de caldura brevetate de-a lungul vremii pana in anii '70, cand a aparut primul carburator cu ultrasunete. Aceste dispozitive au dat rezultatele scontate la acea vreme cand benzina nu continea aditivi. Temperaturile de evaporare ale aditivilor din benzina depasesc cu mult temperatura de evaporare a benzinei, facand ca un asemenea carburator in ziua de astazi sa nu mai fie atat de eficient.
Rep: Cu ce ar fi mai eficient acest carburator?
Iordan Stavar: Inventia noastra are multiple avantaje fata de cele cunoscute in prezent, eliminand astfel incovenientele sistemelor clasice. Aditivii prezenti in benzina nu constituie un impediment in functionarea acesteia. Noxele sunt extrem de mici, putand depasi normele de poluare euro 7. Inventia este compusa dintr-un dispozitiv special de sine statator, de inalta performanta la care este adaugat un sistem suplimentar de gestionare si control electronic. Dispozitivul poate fi atasat atat motoarelor cu carburatie cat si celor cu injectie, putand fi asimilat usor pe linia de fabricatie existenta cu modificari minore.
De asemenea poate fi atasat si la motoarele diesel cu injectie common-rail.
Rep: Mai exista si alte benificii?
Iordan Stavar: Cu siguranta sunt si alte beneficii: cresterea puterii motorului cu 20%, reducerea uzurii la minim, eliminarea tendintei motorului de a se "incinge", "pastrandu-l" la o temperatura constanta si nu in ultimul rand reduce consumul de carburant cu 90%.
Rep: Orice invenie trebuie sa aiba un target, un public tinta?
Iordan Stavar: Domeniile de aplicabilitate: motoare auto - moto, de aviatie, generatoare de curent pe combustibil, etc.
Rep: O gama larga, poate prea larga. Cu riscul sa va supar v-as intreaba daca nu va asteptati la zambete ironice pentru astfel de informatii?
Iordan Stavar: Nu ma supar. Din contra. Va inteleg pozitia si va ofer cateva argumente suplimentare. Prototipul se poate realiza in maxim 30 zile dupa care va urma faza de testare, omologare si lansare pe piata.
Rep: Drumul de la inventie pana la linia de productie face pana la urma diferenta...
Iordan Stavar: Sa nu uitam ca inventia este Made in Romania si ca poate aduce atat investitorilor cat si statului roman beneficii financiare si de imagine deloc de neglijat.
Asteptam un investitor, preferabil roman, care poate asigura finantarea acestui proiect cat si sustinerea taxelor necesare protectiei internationale a patentului.
Comentariul lui Tay
"...este vorba de starea de agregare gazoasă a benzinei în care o moleculâ gram are un volum 22,4 litri și arderea este complectă. O moleculă gram pulverizată are o ardere incompletă și un volum mult mai mic de stare a benzinei și de aici vine diferența de randament, omul spune clar. Cine va implementa invenția va salva energetic, pentru mult timp, omenirea și va putea cumpăra lumea!"
Sursa: AutoDigest
Comentariul lui Tay
"...este vorba de starea de agregare gazoasă a benzinei în care o moleculâ gram are un volum 22,4 litri și arderea este complectă. O moleculă gram pulverizată are o ardere incompletă și un volum mult mai mic de stare a benzinei și de aici vine diferența de randament, omul spune clar. Cine va implementa invenția va salva energetic, pentru mult timp, omenirea și va putea cumpăra lumea!"
Sursa: AutoDigest
preluare de pe sursa: http://bestbigdeal.com/rss/index.php/dispozitivul-de-reducere-a-consumului-de-90
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu